Perheyrityksen pitkä historia
Lejoksen tarina alkoi vuonna 1921, kun Erik Juuranto perusti yrityksen tuomaan Suomeen Van Houtenin kaakaota. Alusta alkaen tavoitteemme oli tuoda maapallon parhaita brändejä suomalaisten ulottuville. Tämä missio on säilynyt muuttumattomana yli vuosisadan ajan, ja se on edelleen toimintamme ytimessä.
Vuosikymmenten aikana olemme laajentaneet toimintaamme merkittävästi. 1960-luvulla Sun-Maid rusinat ja Sunsweetin luumut valloittivat suomalaisten sydämet. Näiden tuotteiden menestys on osoitus siitä, kuinka laadukkaat ja huolella valitut tuotteet voivat löytää paikkansa suomalaisten arjessa. Olemme ylpeitä siitä, että olemme voineet tuoda näitä herkkuja suomalaisten saataville jo vuosikymmenten ajan.
Vahva brändiportfolio
Lejoksen brändiportfolio on täynnä suomalaisten suosikkituotteita. NOCCO, Vitamin Well, Sun-Maid, Sunsweet, Van Houten, Kitchen Joy ja Dole ovat vain muutamia esimerkkejä brändeistä, joita olemme tuoneet suomalaisten saataville. Nämä brändit ovat saavuttaneet vankan aseman suomalaisten arjessa ja juhlahetkissä.
Olemme lisäksi tuoneet markkinoille aivan uudenlaisia tuotteita omien brändiemme alla. Lagom ja Hungry Chef -tuotteet on kaikki suunniteltu suomalaisten kuluttajien tarpeet edellä. Näiden tuotteiden kehityksessä olemme kuunnelleet tarkasti suomalaisten toiveita ja tarpeita, jotta voimme tarjota heille parasta mahdollista laatua ja makuelämyksiä.
Vastuullisuus ja kestävä kehitys
Lejoksella vastuullisuus on olennainen osa toimintaamme. Olemme sitoutuneet toimimaan ympäristöystävällisesti ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Vuonna 2020 saimme WWF Green Office -sertifikaatin, joka on merkki siitä, että toimistomme ympäristöjärjestelmä on laadittu ja auditoitu. Tämä sertifikaatti kannustaa meitä asettamaan kunnianhimoisia tavoitteita ja saavuttamaan parannuksia ympäristöasioissa.
Yhteistyö WWF Green Office -tiimin kanssa auttaa meitä pienentämään toimistomme hiilijalanjälkeä, käyttämään luonnonvaroja viisaasti ja suojelemaan luonnon monimuotoisuutta. Olemme ylpeitä siitä, että voimme toimia vastuullisesti ja edistää kestävää kehitystä kaikessa toiminnassamme.
Tulevaisuuden näkymät
Lejoksen tulevaisuus näyttää valoisalta. Olemme vahvasti kasvava elintarvikkeiden myynti-, markkinointi- ja maahantuontiyritys, ja etsimme jatkuvasti uusia yhteistyökumppaneita ja mahdollisuuksia. Tavoitteenamme on tarjota suomalaisille kuluttajille entistä parempia ja monipuolisempia tuotteita, jotka vastaavat heidän tarpeisiinsa ja toiveisiinsa.
Jatkuva kehitys ja ahkeruus ovat edelleen olennaisia osia toimintaamme. Uskomme, että menestyksemme avain on kuunnella tarkasti asiakkaidemme tarpeita ja vastata niihin parhaalla mahdollisella tavalla. Näin voimme jatkaa Lejoksen tarinaa ja tuoda suomalaisten ulottuville sitä jotain parempaa elämän eri hetkiin.