VERKKOKAUPAN EHDOT JA NIIDEN SOVELTAMINEN 

Alla olevia sopimusehtoja sovelletaan Lejos Oy:n www.Lejos.fi omistamaan ja operoimaan kuluttajaverkkokauppaan osoitteessa: https://lejos.fi/shop/ ja siellä Lejoksen tuotteita koskeviin tilauksiin ja ostotapahtumiin. 

Sopimuskumppanisi kaikissa verkkokaupan ostotapahtumissa on Lejos Oy:
Yritys: Lejos OY, perustettu 1921
Y-tunnus: 2777579-7
VAT-tunnus: FI27775797
Kotipaikka: Espoo, Suomi
Osoite: Keilaranta 10 E, 02150 ESPOO 

Asiakaspalvelu: sähköisesti asiakaspalaute@lejos.fi

Lejoksella on oikeus päivittää näitä ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan tilauksiin ja tapahtumiin, jotka on tehty ehtojen päivityspäivänä tai sen jälkeen. 

Jos jokin ehtojen kohta todetaan myöhemmin kelvottomaksi, sillä ei ole vaikutusta muihin ehtojen kohtiin, jotka säilyvät voimassa. Kelvottomaksi todettu kohta korvataan uudella, joka on mahdollisimman lähellä ehtojen alkuperäistä kohtaa ja lainsäädännön mukainen. 

Rekisteröitymällä, käyttämällä ja ostamalla verkkokaupasta, ilmaiset hyväksyväsi nämä ehdot ja olet tietoinen siitä, että saatamme lähettää tai käyttämämme ulkopuolinen palveluyritys saattaa lähettää sinulle sähköpostia ja/tai tekstiviestejä tilaukseesi liittyen esim. lähetyksen saapumista ja/tai maksuja koskien. 

OSTAMINEN 

Asiakkaaksi ryhtyminen 

Lejoksen verkkokaupan asiakkaiksi voivat ryhtyä vain täysi-ikäiset (vähintään 18 vuotta) yksityishenkilöt, joilla on toimiva matkapuhelinnumero ja joiden laskutus- ja toimitusosoite on Suomessa, poislukien Ahvenanmaa.  Emme toimita tuotteita ulkomaille emmekä Ahvenanmaalle. Katso tarkemmin toimitukset kohdasta. 

Yritykset ja yhdistykset, joilla on voimassa oleva Y-tunnus, voivat puolestaan ostaa Lejoksen tilausportaalin kautta rekisteröitymällä osoitteessa: www.lejos.fi/tilausportaali. Pidätämme oikeuden myöntää tai olla myöntämättä osto-oikeuksia yritys- ja yksityisasiakkaille.

Voidaksesi tilata tuotteita verkkokaupasta yksityishenkilönä, vaadimme sinulta seuraavat tiedot: 

Nimi, osoite, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, maksutiedot ja muut ostamiseen vaaditut tiedot. Lisäksi sinun täytyy olla ostotapahtumaan käytetyn voimassa olevan pankki/luottokortin laillinen omistaja. 

Mahdollinen kirjautuminen palveluun  

Tuotteiden tilaaminen Lejoksen verkkokaupasta onnistuu suoraan tai kirjautumalla ja luomalla asiakkuus. Maksu suoritetaan aina Paytrail Oyj:n kautta, josta enemmän kohdassa maksaminen. 

Jos luot Verkkokauppaan oman asiakkuuden, luot samalla henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Sinun on pidettävä käyttäjätunnus ja salasana salassa. Olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostotapahtumista, jotka tehdään asiakkuuttasi ja tunnuksiasi käyttäen. Sitoudut ilmoittamaan Lejokselle viivytyksettä, mikäli käyttäjätunnuksesi ja/tai salasanasi joutuu kolmannen osapuolen haltuun, jolloin Lejos pidättää oikeuden sulkea tai poistaa käyttäjätunnuksesi ennalta ilmoittamatta. 

Vastaat siitä, että verkkokaupan ostotapahtumien yhteydessä antamasi osto- ja tilitiedot ovat ajan tasalla, täydellisiä ja paikkansapitäviä. Vastaat tili- ja muiden tietojesi, kuten pankki/luottokortin numeron ja voimassaolopäivän ja sähköpostiosoitteen päivittämisestä viipymättä, jotta ostotapahtumasi voidaan toteuttaa ja olla sinuun tarvittaessa yhteydessä. 

TIETOSUOJA, EVÄSTEET JA HENKILÖTIETOJEN KÄYTTÖ 

Henkilötietojasi käsitellään Lejoksen rekisteriselosteen (www.lejos.fi/rekisteriseloste) mukaisesti eikä niitä koskaan luovuteta kolmansille osapuolille markkinointikäyttöön.  

Sinä valitset, haluatko jatkossa edullisia tarjouksia, tietoa uutuuksista, mahdollisuuksia osallistua kilpailuihin ja tapahtumiin vai haluatko, että emme ole aktiivisesti yhteydessä, jolloin voit kieltää tietojesi käytön markkinointiin. 

Verkkokauppa käyttää evästeitä.  

Kirjautumalla asiakkaaksi annat suostumuksesi evästeiden käytölle määrittelemäsi tason mukaisesti. Evästeet ovat tarpeellisia joissakin toiminnallisuuksissa sekä verkkokaupan palvelutoiminnoissaVoit muuttaa milloin vain evästeasetuksiasi. 

Lisää evästeistä www.lejos.fi/evästeet 

Linkit ulkopuolisille sivustoille 

Verkkokauppa sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille ja / tai palveluihin. Nämä linkit tarjotaan käyttösi tueksi ja käytät niitä omalla vastuullasi. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa Lejokseen, emme voi vaikuttaa näihin sivustoihin ja palveluihin, joilla on kaikilla omat käyttöehdot ja tietosuojakäytänteensä. Kehotamme tutustumaan kolmansien osapuolten kuten PostNord ja Paytrail käyttöehtoihin sekä tietosuojakäytänteisiin. 

VAIN TUKKUPAKKAUSMYYNTIÄ 

Verkkokaupassa myymämme tuotteet ovat toistaiseksi aina monipakkauksia eli samanlaisia kuin kaupoille tarkoitetut myyntieräpakkaukset. Näin tuotteita on useampia kuin yksi pakattuna ns. kaupan toimitus/esillepanolaatikkoihin. Tuotteiden määrä on aina mainittu tuotetiedoissa ja hinta kattaa koko kokonaisuuden. Yksikköhinta on laskettu jakamalla kokonaishinta tuotteiden kappalemäärällä. 

Emme myy emmekä toimita yksittäisiä tuotteita toistaiseksi, mikäli siitä ei kampanjakohtaisesti ole erillistä mainintaa. Lejos ei vastaa tilatun tuotteen soveltuvuudesta asiakkaalle

HINNAT, TOIMITUS JA TOIMITUSKULUT 

Tuotteiden hinnat ovat vähittäishintoja, jotka ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. 

Tuotteesta veloitetaan aina se hinta, joka on ilmoitettu verkkokaupassa tilauksentekoajankohtana. Hinta näkyy tuotteen esittelyn yhteydessä, ostoskorissasi ja se vahvistetaan vielä tilausvahvistuksessa. 

Mikäli verkkokaupassa ilmoitettu hinta on jostain syystä virheellinen (inhimillinen virhe), virheellinen hinta ei sido Lejosta. Mahdollinen ”ylihinta” hyvitetään aina asiakkaalle takaisin. Muutettuja hintoja sovelletaan hinnanmuutoksen voimaantulon jälkeen tehtyihin tilauksiin. Lejos pidättää oikeuden edellä tarkoitettuun hintavirheeseen liittyvien tilausten peruuttamiseen ja keskeyttämiseen.

Hinnat ja maksut ovat euroina. 

Verot 

Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron, mutta eivät kata toimituskuluja. 

Toimituskulut 

Alle 50 euron ostoksen lähetyksestä veloitetaan kotiin toimitettuna kiinteä 9,90 euroa (sis. alv) ja PostNordin noutopisteisiin toimitettuna 6,90 euroa (sis. alv), riippumatta lähetyksen koosta tai painosta.  

Kun ostoksen hinta on 50 euroa tai yli, on toimitus sinulle veloitukseton eli emme veloita toimituskuluja lainkaan. 

Mikäli joudumme jakamaan lähetyksen useampaan pakkaukseen / erään, veloitetaan asiakkaalta vain yhden kerran lähetyskulut 

Mahdollisista jälkitoimituksista emme veloita lähetyskuluja erikseen. 

Toimitus on mahdollista ainoastaan Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Emme toimita tuotteita ulkomaille emmekä Ahvenanmaalle.

Erilliset kampanjat ja  alennuskoodit voivat myös tarjota veloituksettoman tai hinnaltaan alennetun lähetyksen. Lisää asiasta kohdassa Kampanja- ja alennuskoodien sekä etusetelien käyttö. 

PERUUTTAMINEN JA TUOTTEIDEN VAIHTAMINEN 

Elintarvikkeiden etämyynnissä ei ole kuluttajansuojalain tarkoittamaa peruutus- ja palautusoikeutta eikä vaihto-oikeutta. Lähetyksiä ei näin ollen voi palauttaa eikä purkaa jo toteutunutta kauppaa. 

Vialliset tai väärin toimitetut tuotteet korvataan uusilla oikeilla tuotteilla tai lähetyksellä. Tällaisissa tapauksissa tulee olla yhteydessä Lejoksen asiakaspalveluun mieluiten asiakaspalautelomakkeella, joka tulee aina jokaisen lähetyksen mukana sekä löytyy verkosta kohdasta https://lejos.fi/ota-yhteytta/  

Katso tarkemmin kohdasta Lejoksen verkkokaupan asiakaspalvelut. 

NOUTAMATON LÄHETYS 

Tilauksen noutaminen kuuluu tilaajan velvollisuuksiin. Mikäli tilaaja ei nouda lähetystä annetun ajan sisällä ja se palautuu takaisin lähettäjälle, emme automaattisesti toimita lähetystä uudelleen.  

Noutamattomasta lähetyksestä informoidaan tilaajaa. Mikäli syy on lähettäjän tai käyttämämme palveluyrityksen, tarjoamme uudelleen toimitusmahdollisuutta veloituksetta.  

Mikäli syy on vastaanottajan, tarjotaan uudelleen toimitusmahdollisuutta maksamalla lähetyskulut 6,90 euroa tai 9,90 euroa riippuen valitusta toimitustavasta (vaikka toimitus olisi alun perin ollut ilmainen).  Asiakkaan niin halutessa kaupanhinta palautetaan vähennettynä toimituskulut 6,90 euroa tai 9,90 euroa riippuen toimitustavasta, paitsi jos toimitus olisi ollut ilmainen. 

Toistuvissa noutamattomissa lähetyksissä pidätämme oikeuden olla palvelematta asiakasta jatkossa. 

TOIMITUSAIKA

Lähetyksen on toimitusosoitteessa pääsääntöisesti kuuden (6) arki- eli työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä, mikäli tilauksen yhteydessä ei ole ilmoitettu erillisestä toimitusajasta (esim. ennakkotilaukset).  

Esimerkiksi jos tilaus tehdään torstaina, on se toimitusosoitteessa pääsääntöisesti viimeistään seuraavan viikon perjantaina 

Mikäli tilauksen saapuminen viivästyy viikolla sovitusta maksimissään kuuden arkipäivän toimitusajasta, pyydämme sinua ystävällisesti olemaan yhteydessä PostNordin, paketin lähettäjän ja toimittajan, asiakaspalveluun. Tarkemmin tästä tietoa kohdassLejoksen verkkokaupan asiakaspalvelut. 

Lejos ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamasta toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta.   

MAKSAMINEN 

Verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen ja turvallinen maksuvälityspalvelu Paytrail Oyj (2122839-7). Paytrail Oyj toimii yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Kun olet tunnistautunut palveluun, voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan seuraavista: tilimaksu, luottokorttimaksu (VISA, Mastercard), mobiilimaksut. Lejos pidättää oikeuden muuttaa tarjolla olevia maksutapoja.

Kun olet valinnut sinulle sopivimman maksutavanCheckout Finland (5.10.2021 alkaen Paytrail Oyj) välittää maksusi meille Lejoksen verkkokauppaan ja tilauksesi kuittautuu maksetuksi. Näin ollen tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi lukee saajana Checkout Finland (5.10.2021 alkaen Paytrail), joka on välittänyt maksusi Lejoksen verkkokaupalle. 

KAMPANJA- JA ALENNUSKOODIEN JA ETUSETELEIDEN KÄYTTÖ 

Kampanja- ja alennuskoodeja sekä etuseteleitä voi käyttää vain kulloisten kampanjaehtojen mukaisesti. Osa tuotteista on voitu sulkea pois etujen piiristä, jolloin eduilla ei voi maksaa kyseisiä tuotteita. Edut tulee käyttää ennen tilauksen loppuun saattamista. Sitä ei voi käyttää takautuvasti jo tehtyihin tilauksiin. 

Yhtä tilausta kohden voi käyttää vain yhden edun, mikäli kampanjassa ei ole toisin mainittu. Mikäli edun arvo ylittää tilauksen arvon, jäljelle jäävä summaa ei hyvitetä eikä sitä voi siirtää tuleviin eikä vanhoihin tilauksiin. 

Mikäli tilauksesta jää edun jälkeen maksettavaa, erotus maksetaan normaalisti samoin ehdoin kuin tässä mainitut maksaminen kohdassa on kerrottu. 

 

LEJOKSEN VERKKOKAUPAN ASIAKASPALVELUT 

Lähetyksen seuraaminen 

Asiakas saa tiedon lähetyksestä PostNordin lähettämänä matkapuhelimeensa. 

Oikein kirjoitettu matkapuhelinnumero on ensiarvoisen tärkeä lähetyksen saapumisesta ilmoittamiseksi ja noutamiseksi!  

Post Nord ilmoittaa kahdesti lähetyksestäsi: 

  1. Kun pakettisi on pakattu varastolla ja siihen luotu ns. pakettikortti, saat lyhyen tekstiviestin puhelimeesi ”Pakettisi on lähdössä matkaan” 
  2. Kun pakettisi on saapunut palvelupisteeseen, pakettiautomaattiin tai tulossa antamaasi toimitusosoitteeseen, saat lyhyen tekstiviestin puhelimeesi ”Pakettisi on noudettavissa tai tulossa ihan kohta” 

PostNord MyPackCollect toimittaa lähetyksen annettuun noutopisteeseen, josta sen voi noutaa saatuaan saapumisilmoituksen (nro 2). Lähetys on noudettava 7 vuorokauden kuluessa pakettiautomaatista ja 14 vuorokauden kuluessa palvelupisteestä saapumisilmoituksesta.
PostNord MyPackHome toimittaa lähetyksen annettuun toimitusosoitteeseen ja sovit itse PostNordin tekstiviestillä kanssa sopivan toimitusajankohdan.

Paketin noutaminen valitusta palvelupisteestä 

Palvelupisteessä paketti luovutetaan vastaanottajalle tai hänen valtuuttamalleen henkilölle henkilöllisyyden tarkistamisen jälkeen. Valtuutetulla lähetyksen noutajalla tulee olla vastaanottajan allekirjoittama valtakirja. 

Pakettiautomaatin kautta toimitettava lähetys luovutetaan saapumisilmoituksen sisältämällä PIN-koodilla. Oikean PIN-koodin käyttö vastaa kuittausta. 

Ylivoimainen este 

Lejos ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamasta toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta.  

Lähetystä koskeva kyselyt 

Viivästynyt lähetys 

Mikäli olet saanut Post Nordilta puhelimeesi tekstiviestin lähetystäsi koskien (ns. pakettikortin) ja kuljetus kestää yli luvatun ajan tai haluat tiedustella lähetyksesi saapumisesta, voit olla yhteydessä kuljetusyhtiön Post Nordin asiakaspalveluun ja varmistaa, missä pakettisi kulkee. 

Puhelin 020 690 399(pvm/mpm, ei lisäveloitusta)
Avoinna arkisin klo 7-18 

Sähköposti asiakaspalvelu.fi@postnord.com
Twitter ja Facebook (yksityisviestillä)
WhatsApp 040 483 9458
Avoinna arkisin klo 8-20 

Mikäli et ole saanut vielä mitään vahvistusta puhelimeesi Post Nordilta ja odotat tilausta saapuvaksi, voit olla yhteydessä suoraan Lejoksen asiakaspalveluun, kts. tarkemmin kohta Lejoksen asiakaspalvelu. 

Laskuja ja maksamista koskevat kyselyt 

Mikäli laskutuksessa tai maksamisessa on ongelmia tai kysyttävää, olethan ystävällisesti suoraan yhteydessä Paytrailin asiakaspalveluun. 

puh. 020 718 1830
maksutiedustelut@paytrail.com

Lankapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 16.69 snt/min (alv 24 %)
Matkapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 16.69 snt/min (alv 24 %)
Chat 

Tuotteita, palvelua ja muita asioita koskevat kyselyt  

Lejoksen asiakaspalvelu 

Asioiden nopean ja selkeän käsittelyn takaamiseksi pyydämme ystävällisesti käyttämään asiakaspalvelu- lomaketta ja lähettämään sen täytettynä asiakaspalveluumme.  Vastaamme palautteisiin arkisin 72 tunnin sisällä. 

Huomaathan myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset, josko asiasi ratkeaisi sieltä nopeimmin. 

SOPIMUKSEEN SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISU 

Näillä ehdoilla tehtyihin ostotapahtumiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset riidat pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. 

Jos riidan sopiminen ei onnistu, voi olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan:  https://kkv.fi/kuluttajaneuvonta/  sekä sen jälkeen pyytää Kuluttajariitalautakuntaa (www.kuluttajariita.fi) esittämään ratkaisua. 

Riidan voi viedä myös ratkaistavaksi Espoon käräjäoikeuteen tai kotipaikkasi ensimmäisen asteen tuomioistuimeen. 

Ilmoita kun tuotetta on taas saatavilla Tuote on tilapäisesti päässyt loppumaan varastostamme. Jättämällä meille sähköpostisi, ilmoitamme teille heti kun tuotetta on jälleen saatavilla.